Bagaimana kami bisa membantu?
Array ( [language] => id-ID [Itemid] => 1217 [lang] => id-ID [option] => com_faqbookpro [view] => topic [id] => 96 )
Pembayaran FAQ
Bagaimana cara memesan atau melakukan pembayaran?
1) Pilih ruang obrolan dengan Backer yang ingin Anda sewa.
2) Ketuk "Pesan"
3) Anda kemudian dapat meninjau item-item yang akan dikenakan biaya. Saat Anda siap, centang kotak untuk menyetujui syarat dan ketentuan
4) Pilih metode pembayaran Anda. Metode pembayaran akan bervariasi tergantung pada lokasi Anda.
5) Setelah pembayaran Anda selesai, jumlah kutipan yang telah Anda terima akan ditampilkan. Status permintaan Anda juga akan berubah menjadi "dipesan" dalam daftar permintaan Anda.
6) Ketika permintaan Anda berhasil diselesaikan, ketuk "Tutup pekerjaan" untuk memberi tahu PetBacker agar melepaskan uang Anda kepada Pet Sitter. Jika Anda tidak menutup pekerjaan atau membuka sengketa dengan kami dalam waktu 2 hari, uang akan secara otomatis dilepaskan kepada Pet Sitter dalam waktu 3 hingga 7 hari setelah permintaan Anda selesai.
Anda mungkin tertarik dengan
Apakah kaedah pembayaran yang diterima oleh PetBacker? Buka
Kaedah pembayaran berbeza mengikut kawasan. Beberapa negara boleh membuat pembayaran melalui Bank In atau kad kredit, debit melalui PayPal.
Bagaimanakah PetBacker menyimpan maklumat kad kredit? Buka
PetBacker tidak menyimpan maklumat kad kredit anda. Semua proses dilakukan melalui PetBacker.
Bolehkah saya menukar kredit untuk mendapatkan servis? Buka
Ya, sudah tentu! Anda boleh menukar 10 kredit untuk mendapatkan potongan harga sebanyak 10% untuk setiap tempahan, maksima sehingga USD 28.
Tidak mempunyai akaun PayPal. Apa yang boleh dilakukan? Buka
Akaun PayPal adalah percuma dan anda tidak memerlukan kad kredit untuk membuka akaun. Lebih dari 100 juta orang mempunyai akaun PayPal. Anda boleh melawat www.paypal.com untuk membuka akaun.
Apa yang boleh dilakukan jika anda tidak berpuas hati dengan mutu perkhidmatan Penyedia? Buka
Pemilik Haiwan Peliharaan mempunyai 2 hari untuk melaporkan permasalahan selepas pekerjaan tersebut tamat. PetBacker akan mengadakan siasat bagi permasalahan tersebut. Jika keputusan berpihak kepada Pemilik Haiwan Peliharaan, bayaran balik akan diberikan secara bahagian atau penuh mengikut budi bicara kami.
Pembayaran gagal. Apa yang anda boleh dilakukan? Buka
Terdapat beberapa cara yang adan boleh lakukan jika pembayaran anda gagal:
- Hubungi pihak bank secepat mungkin untuk mendapatkan kepastian.
- Semak jika kad anda telah diaktifkan transaksi antarabangsa.
- Semak jika transaksi kad kredit anda telah melebihi had.
- Hubungi kami di sini.
Bagaimanakah cara untuk mendapatkan pembayaran balik? Buka
Walaupun pembatalan jarang berlaku, tetapi jika keadaan tidak dapat dialakkan anda boleh mengikuti proses berikut:
- Meminta pembayaran balik daripada Khidmat Pelanggan PetBacker.
- Kami akan bertanyakan sebab pembatalan tersebut.
- Pembayaran anda akan dikembalikan semula dalam masa 2 hingga 7 hari bekerja.
- Diharap anda dapat bersabar kerana proses mungkin mengambil masa beberapa hari untuk diproses oleh bank atau PayPal untuk pembayaran tersebut masuk ke dalam akaun anda.
(Nota: Kami memerlukan pengesahan daripada Pasukan Audit untuk memberikan kebenaran jika tempahan tersebut bermula dalam masa 72 jam, tetapi jangan risau, wang anda akan disimpan di dalam dompet PetBacker anda dan tidak akan diberikan kepada Penyedia Servis lagi.)